SUOMEN MONIKKOPERHEET RY:N YHTEYSTIEDOT

Suomen Monikkoperheet ry, Ilmarisenkatu 17 A, 40100 Jyväskylä
toimisto(at)suomenmonikkoperheet.fi, www.suomenmonikkoperheet.fi
Toimistolla käynti kannattaa sopia aina etukäteen!

Hallituksen puheenjohtaja v.2013-2014

Jouko Huttunen, Jyväskylä, puheenjohtaja(at)suomenmonikkoperheet.fi

Tilaukset, osoitteenmuutosilmoitukset ja yleistiedustelut

Ensisijaisena toiveena sähköpostiyhteydenotto yleisosoitteeseemme toimisto(at)suomenmonikkoperheet.fi tai Internetsivujemme lomakkeiden kautta, tuotetilauslomake, palautelomake tai yhteystietojen muutoslomake.

Järjestön toiminnan kehittäminen, materiaalituotanto, rahoitus, yhteistyökumppanit, mediayhteistyö, edunvalvonta, Monikkoperheet-lehden päätoimittaja

Toiminnanjohtaja Ulla Kumpula, Jyväskylä
Gsm 050 3280 730, toiminnanjohtaja(at)suomenmonikkoperheet.fi

Jäsenasiat, alueyhdistykset, Monikkoperheet-lehden toimitussihteeri, Internet-sivujen päivitys, jäsenetuliikkeet, perhelomat

Järjestösihteeri Tiina Matala, Jyväskylä
Gsm 050 4359 004, jarjestosihteeri(at)suomenmonikkoperheet.fi

Alueyhdistystoiminnan ja vertaistukitoiminnan tukeminen ja kehittäminen

Vapaaehtoistoiminnan koordinaattori Raisa Ojaluoto, Jyväskylä
Gsm 045 8825 383, koordinaattori(at)suomenmonikkoperheet.fi

UUSI MAKSUTON MONIKKOPERHEVALMENNUKSEN OHJAUSMATERIAALIAINEISTO

HYVÄ ALKU 2 -hankkeemme (2012-2013) on saanut työnsä valmiiksi. Uusi monikkoperhevalmennuksen ohjausmateriaaliaineisto on valmistunut. Ohjausmateriaaliaineisto tullaan julkaisemaan syyskuussa internetsivuillamme www.suomenmonikkoperheet.fi, jossa se on vapaasti kaikkien hyödynnettävissä ja käytettävissä. Aineisto sisältää

• Hyvä alku monikkovanhemmuuteen -ensitietovideon (38 min.)
  • Ammattihenkilöstön oppaan monikkoperhevalmennukseen
  • Vertaisohjaajien oppaan monikkoperhevalmennukseen
  • Diasarjat valmennuksen eri osioihin (diasarjat 1-4)
  • Perhevalmennuksissa jaettavan materiaalin (liitteet 1-13)

Postitamme ohjausmateriaalin muistitikkuina myös kaikkiin Suomen äitiysneuvoloihin, jotta aineisto saataisiin mahdollisimman laajaan käyttöön. Tee asiaa oman alueesi äitiysneuvoloihin tiedustelemalla, ovatko he jo saaneet oman muistitikkunsa.

MONIKKOPERHEVALMENNUKSEN OHJAUSMATERIAALIN JULKISTAMISTILAISUUS

Julkistamme uuden monikkoperhevalmennuksen ohjausmateriaalin syyskuussa Helsingissä 4.9.2013. (Ilmoit. 28.8. mennessä)

JULKISTAMISTILAISUUS
Keskiviikkona 4.9.2013 klo 13.00
HUS, Naistenklinikka, Haartmaninkatu 2, Iso luentosali (= S W sali), Helsinki

OHJELMA
Klo 13.00
Kahvitarjoilu
Klo 13.20
Avauspuheenvuoro toiminnanjohtaja Ulla Kumpula, Suomen Monikkoperheet ry
Klo 13.30
HYVÄ ALKU 2 – hankkeen tulokset ja tuotokset, ensitietovideo monikkoperheille projektipäällikkö Jenni Kerppola-Pesu, Suomen Monikkoperheet ry
Klo 14.30 – 15.15
Kansallinen ja kansainvälinen kaksostutkimus nyt ja tulevaisuudessa, geneettisen epidemiologian professori Jaakko Kaprio, Helsingin yliopisto

Avoin keskustelu. Tilaisuus päättyy klo 15.30.
Tilaisuus on kaikille avoin. Tervetuloa!

Tilaisuuteen pyydetään ilmoittautumaan kahvitarjoilun vuoksi ke 28.8.2013 mennessä Raisa Ojaluodolle osoitteeseenkoordinaattori@suomenmonikkoperheet.fi

KAIKKIEN PERHEIDEN SUOMI -HANKE

Suomen Monikkoperheet ry kuuluu kymmenestä lapsiperhejärjestöstä koostuvaan Monimuotoiset perheet – verkostoon. Verkostolla on käynnistynyt kesällä RAY-rahoitteinen Kaikkien Perheiden Suomi (2013-2016) –hanke. Hanketta hallinnoi yksi verkoston jäsenjärjestöistä, Sateenkaariperheet ry. Kaikkien perheiden Suomi -hankkeen projektipäällikkönä toimii Anna Moring ja projektisuunnittelijana Jenni Kerppola-Pesu. Hankkeen toimisto sijaitsee osoitteessa Simonkatu 8A, 3krs. 00100 Helsinki. Hankkeesta lisää sivustollawww.monimuotoisetperheet.fi.

Hankkeen tavoitteena on perheiden moninaisuutta koskevan tiedon kerääminen ja työkalujen kehittäminen uuden tiedon synnyttämiseksi. Parhaillaan kartoitetaan monimuotoisten perheiden yhteisiä vaikuttamisen kohteita kyselyn avulla. Kyselyn tuloksia käytetään apuna hankkeen vaikuttamistyön suunnittelussa.

Suomesta parempi paikka kaikille perheille? Vastaa kyselyyn!

Miten Suomesta tulisi parempi paikka sinun perheellesi? Monimuotoisten perheiden verkosto kerää tietoja perheiden kokemuksista ja näkemyksistä.
Toivomme, että mahdollisimman moni perhe vastaisi kyselyyn ja antaisi meille tärkeää palautetta perhepalveluista, lainsäädännöstä ja siitä, miten Suomesta tulisi parempi maa kaikenlaisille perheille.

Vastaa kyselyyn osoitteessa: https://www.surveypal.com/app/f?_d=0&_sid=178048123&_k=r1QgD9ANB1UdT-jxHjD4v9ydeqAv0Hv49PFuGULW1kfDGfm8wXuOmjhGaldFzydb
ja laita kyselyn linkki kiertämään!

Verkostoon kuuluvat seuraavat järjestöt:
Adoptioperheet ry, Käpy – Lapsikuolemaperheet ry, Lapsettomien yhdistys Simpukka ry, Monikulttuuriyhdistys Familia Club ry, Perhehoitoliitto ry, Sateenkaariperheet ry, Suomen Monikkoperheet ry, Suomen Nuoret Lesket ry, Suomen Uusperheellisten Liitto ry ja Yhden Vanhemman Perheiden Liitto ry.

Lisätietoja kyselystä antaa projektipäällikkö Anna Moring anna.moring(at)monimuotoisetperheet.fi, p. 050 375 0832.

TULE KESKUSTELEMAAN MONIKKOCHATTIIN PERHEAIKAA.FI-SIVUSTOLLE

Tule keskustelemaan Väestöliiton luotettavalle Perheaikaa.fi -sivustolle. Ohjaajina toimivat Suomen Monikkoperheet ry:n vertaisohjaajat. Seuraavat monikkochatit ovat:

To 15.8.2013 klo 12-13, aiheena monikkoarki, Pe 6.9.2013 klo 12-13 aihe vielä avoin, To 26.9.2013 klo 18.30-20.00, aiheena monikkolasten päivähoidon aloitus, To 24.10.2013 klo 18.30-20 aihe vielä avoin, To 21.11.2013 klo 18.30-20, aiheena monikkolasten yksilöllisyyden tukeminen, To 12.12.2013 klo 18.30-20, aiheena kolmosperheet.

Ilmoittaudu mukaan osoitteessa www.perheaikaa.fi
Päivitetyt tiedot Perheaikaa.fi sivuston monikkoaiheisesta tarjonnasta löytyvät myös nettisivuiltamme www.suomenmonikkoperheet.fi

MONIKKOPERHEET – LEHTI

Suomen Monikkoperheet ry:n Monikkoperheet-lehti ei kuulu alueyhdistyksen jäsenmaksuun, vaan lehti on tilattava erikseen Suomen Monikkoperheet ry:n toimistolta. Monikkoperheet– lehden voit tilata internetsivuilta www.suomenmonikkoperheet.fi, tuotteet-osiosta. Voit tilata lehden myös sähköpostitse toimisto(at)suomenmonikkoperheet.fi tai puhelimitse 050 4359 004. Muistathan ilmoittaa tilausta tehdessäsi alueyhdistyksen jäsenyytesi, niin saat vuosikerran jäsenetuhintaan. Suomen Monikkoperheet ry:n Monikkoperheet-lehti vuodelle 2013 maksaa alueyhdistyksen jäsenelle 16,50e / 1-4/2013 lehdet ja ei-jäsenelle 30 e. Lehden tilaus on vuosikohtainen, jos tilaat lehden kesken vuotta, saat tilauslaskun mukana jo ilmestyneet lehden numerot.

HUOM! Vuonna 2013 Monikkoperheet-lehti kuuluu Hyvinkään Seudun Monikkoperheet ry:n sekä Pohjois-Karjalan Monikkoperheet ry:n jäsenmaksuun.

MONIKKOPERHEET-LEHDEN TILAAJA, MUISTA OSOITTEENMUUTOS!

Ovatko yhteystietosi muuttuneet? Muista ilmoittaa osoitteenmuutoksesta!
Alueyhdistykseen tehtävä osoitteenmuutos ei riitä, vaan Monikkoperheet-lehden tilaajien tulee ilmoittaa muuttuneista yhteystiedoista myös Suomen Monikkoperheet ry:n toimistolle.

OPASTARJOUKSIA

Tarjoukset ovat voimassa toistaiseksi. Tarjousta ei voi yhdistää muihin tarjouksiin! Hintaan lisätään toimituskulut. Tilauksetwww.suomenmonikkoperheet.fi. Tutustu myös muihin tuotteisiimme ja tarjouksiimme nettisivuillamme!

Monikkovanhemman tietopakettitarjous, 25 euroa (norm. 39 euroa)

Sylintäydeltä elämää – arki kaksosten ja kolmosten kanssa -kirja (22 e), Monikkolasten imetys-opas (5 e) ja Yhdessä ja erikseen -opas (12 e) tarjousyhteishintaan 25 euroa.

Yhdessä ja erikseen ja Monikkolapset koulussa -oppaat yhteishintaan 13 euroa (norm. 17 euroa).

Yhdessä ja erikseen -opas

Tietoa ja käytännöllisiä vinkkejä alle kouluikäisten kaksos- ja kolmoslasten kasvun ja kehityksen tueksi. Miten vastaan useamman lapsen tarpeisiin yhtä aikaa? Miten tuen yksilöllisyyttä tilanteessa, jossa monikkous jo itsessään luo erityisen asetelman lapsen yksilöllisyyden kehitykselle? Miten suhtaudun lasten keskinäisiin rooleihin? Entä jos lasten tunnistaminen tuottaa hankaluuksia? Opas A5-kokoinen, 60 sivua.

Monikkolapset koulussa -opas

Tietoa koulunkäyntiin liittyvistä erityiskysymyksistä vanhemmille, esiopetuksen ja koulun henkilöstölle. Opas käsittelee erityisesti noin 5–12-vuotiaita monikkolapsia koulunkäynnin näkökulmasta. Tietoa monikkolasten kehityksestä ja sen tukemisesta, lasten keskinäisestä suhteesta, yksilöllisyyden tukemisesta sekä kodin ja koulun yhteistyöstä. Lisäksi pohditaan lasten samalle tai eri luokille sijoittamista eri näkökulmista. Opas A5-kokoinen, 56 sivua.

UUSIA TUOTTEITA:

AUTON TAKALASITARRA

Tuplavaara auton takalasitarra (sisäpuolelle kiinnittyvä), 5€. Tarra on tilattavissa sivuston www.suomenmonikkoperheet.fi Tuotteet – osiosta.

NIMIKOIDUT TUOTTEET; TUTIT, ENSILUSIKAT JA NIMIBADGET

Jälleenmyymme iiniMiinin (www.iinimiini.fi) nimikoituja tutteja, nimibadgeja sekä ensilusikoita. Nimikoidut tuotteet tilataan erillisellä sähköisellä tuotetilauslomakkeella, joka löytyy internetsivuiltamme www.suomenmonikkoperheet.fi. Sieltä löydät myös tarkemmat tiedot ja tilausohjeet.

Nimikoidut tutit

Yhdessä setissä kolme tuttia samalla nimellä. Minimitilaus 2settiä. Silikoni 6kk+ tai 0-6kk. Värivaihtoehdot v.punainen, v.sininen, oranssi tai vihreä.

Hinta 29.50€ 2 settiä, 41.50€ 3 settiä, 14.50€ seuraavat setit.

Nimikoidut ensilusikat

Pienimmille tarkoitettu pehmeäpesäinen lusikka. Värivaihtoehdot kirsikka ja sininen. Minimitilaus kaksi lusikkaa.

Hinta 13€ 2 lusikkaa, 19€ 3 lusikkaa, 6.50€ seuraavat lusikat.

Nimibadge

Vetoketjuun kiinnitettävät vaatteiden nimikointiin tarkoitetut nimibadget. Yhdessä setissä kolme nimibadgea. Minimitilaus 2 settiä. Värivaihtoehdot v.punainen, v.sininen ja v.vihreä.

Hinta 21€ 2 settiä, 28€ 3 settiä ja 10€ seuraavat setit.